• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Hotpot

Co

[Chers lecteurs et lectrices francophones, si la traduction de Google ne vous plaît pas, faites-le-moi savoir !]

o

Schoonzus Nel heeft voor haar verjaardag een Hotpot gekregen. Om ermee te leren werken, hebben we gisteren samen een workshop gevolgd bij Edith van Leeuwen van Atelier ArtiChic in Hillegom.

o

Bij onze aankomst stond alles al klaar:

o

2013 07 08 01

o

en na wat uitleg van Edith waren we al gauw geconcentreerd aan het werk:

o

o

Vooraf had ik er al wat over nagedacht: ik wilde een uiltje maken:

o

2013 07 07 00

o

Nou, dat kon ! Twee zelfs, want Edith liet ons ook even spelen met kneedbaar glas en een malletje.

Nel was helemaal enthousiast over de speciaaleffectglasplaatjes en ging voor een hanger met bijpassende oorbellen.

o

o

Tijdens het verhitten van onze creaties ging er bij ons allebei iets fout: de glasstapel van Nel was verschoven, en bij mij was een plaatje glas geknapt, waardoor het uiltje nogal abstract is geworden. 😉

De middag vloog om en – wat later dan gepland; dankjewel, Edith 😉 – vertrokken we met een voldaan gevoel en de volgende creaties:

o

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

o

O ja, nog twee dingen. Mijn fototoestel bleek verkeerd ingesteld te staan, maar na flink wat fotoshoppen vond ik dat ze het toch wel waard zijn om gezien te worden.

Zoals ik Edith al heb verteld, ga ik zeker nog eens bij haar workshoppen, misschien wel samen met mijn Hillegomse knutselvriendin (?). 🙂

o

11 Reacties

  1. Leuke foto’s! 🙂
    Leuke eindresultaten ook, abstract of niet abstract. Schattig die ring!
    Begrijpelijk dat het voor herhaling vatbaar is 🙂

  2. Très intéressant cet atelier ! Vous avez fait de très belles créations en verre ! Ta chouette est très chouette 😉 Elle est très réussie et tous les petits détails la rendent vraiment superbe !
    Quant à Google, il va falloir qu’il prenne des cours de français ! 😀

  3. Ja dat wil ik graag, laat maar weten wanneer je kunt. Fijne dag morgen.
    Groetjes( ik kan de foto’s niet vinden, maar hoop het resultaat nog wel te zien )

  4. Leuke dingen hoor, Ook je ring. En het uiltje is abstract geworden.
    Lijkt mij leuk om te doen.

    Groetjes, RI@ K.

  5. Brava Corriejanne! Tu hai già una importante dimestichezza col vetro, quindi questo nuovo atelier ti ha dato altre oppurtunità di scoprire le tue capacità creative. Vero? Inoltre è stata un’ idea per stare insieme a Nel.
    Mi sembra di aver capito che tu desideri sapere cosa pensiamo della traduzione Google. Conosci il mio francese che risale a mezzo secolo fa, quindi non ho criteri di valutazione.
    Capisco il lavoro che comporta per te, presentare i testi in doppia lingua, quindi viva la semplicità e viva Google.
    (Anche se la tua traduzione è un altro francese!!!!!)
    Licia

  6. Heel leuk, Corriejanne 😀 Zoals je weet, wil ik ook al heel lang eens iets doen met glas fusen, want volgens mij kun je er prachtige cabochons mee maken.
    Enne glasklei…. dat heb ik hier ook al jaren onaangebroken liggen… kunnen we hier misschien ook een keertje mee aan de slag 🙂
    We kletsen binnenkort in RL wel even bij, want ben erg nieuwsgierig… naar meer dan alleen de ins and outs over het glas :mrgreen:

Geef een reactie

