• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Kralendagje ~ Journée de perlage (2)

o

Ruim 2 maanden geleden heb ik een bericht geschreven over een kralendagje met vriendin Ans. Dat was nog niet helemaal af, toen ik plotseling in het ziekenhuis terechtkwam. Dus alsnog.

Il y a plus de 2 mois, j”ai écrit un message concernant une journée de perlage avec Ans. Le texte n’était pas tout à fait fini, quand tout à coup, j’ai été transportée à l’hôpital. Donc, le voici encore.

o

Vorige week (= 14 februari 2013) hebben Ans en ik een dagje heerlijk gekraald. Ik had net mijn witte setje af, en die techniek beviel Ans wel, dus al gauw was ze begonnen aan het armbandje:

La semaine dernière (= le 14 février 2013) Ans et moi avons eu une belle journée de perlage. Je venais de terminer ma parure blanche, dont la technique plaisait bien à Ans, donc elle n’a pas tardé à commencer à faire le bracelet:

o

2013 02 07 Armbandje Anna Ans 02   2013 02 07 Armbandje Anna Ans 01

o

Ans had prachtige platte vierkante parelmoeren kralen uit China bij zich, dankzij haar a.s. schoondochter Sjufan, en daar hebben we samen mee zitten stoeien. Uiteindelijk hebben we gekozen voor RAW (‘bloemetje’), en ik ben redelijk tevreden over het resultaat:

Ans avait apporté des perles carrées en nacre venant de Chine, grâce à sa future belle-fille Sjufan, et ensemble nous avons essayer d’en bricoler quelque chose de beau. Nous avons fini par choisir la technique RAW, et je suis assez contente du résultat:

o

 2013 02 07 Armbandje Ans parelmoer 01   2013 02 07 Armbandje Ans parelmoer 02

o

2013 02 11 Armbandje Ans parelmoer 04

o

2013 02 13 Armbandje Ans parelmoer 03   2013 02 13 Armbandje Ans parelmoer 02

o

De vierkante kralen hebben maar één rijggat, wat de mogelijkheden wel beperkt. Ik moet dus nog eens goed nadenken over wat ik ga doen met het andere snoertje – met dezelfde maar iets grotere kralen – dat ik van Ans heb gekregen. Suggesties zijn natuurlijk meer dan welkom. 😉

Les perles carrés n’ont qu’un seul trou, ce qui limite les possibilités. Il faudra donc réfléchir bien sur ce que je ferai des autres perles – semblables mais un peu plus grandes – dont Ans m’a fait cadeau. Les suggestions sont naturellement plus que les bienvenues. 😉

o

5 Reacties

  1. Dit is grappig, kom net aan in ons hotel in indonesie, lees ik over onze gezellige dag. Hopelijk komen er reacties hoe het nog mooier kan, zodat de kralen niet zo gaan draaien.
    Leuk om te lezen.groetjes, ans

  2. Op zich vind ik het juist wel grappig dat ze draaien, maar kan me ook wel voorstellen dat je nog wel eens wat anders wilt. Dat ene gaatje is wel enigszins beperkend, ja, Hmmm … vooralsnog vanaf deze kant geen creatieve invallen, behalve verwerken in een beadembroidery-project?

  3. Wat een leuke dag en wat een mooie kralen 🙂

    Om het kantelen een beetje tegen te gaan kan je nog (proberen) achter de kraal langs (de kant die tegen de pols zit) een draad te rijgen van boven naar beneden (de draad zit nu door het rijggat van links naar rechts). Het vormt dan een soort “kruisje” ..

  4. Très joli résultat. Elles sont très belles ces perles nacrées !

Geef een reactie

