• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Ons speurhondje ~ Notre petite chienne de pistage

Border Terrier 02

Toen ik nog heel klein was, heeft CJ me beloofd dat ik later naar één clubje mocht. Welk clubje dat zou worden, was al  in september 2007 volkomen duidelijk: op mijn eerste doe-dag voor Border Terriërs zei de speurinstructeur dat ik “een Neus” had, en al gauw daarna gingen we met ons drietjes elke week naar speurles, bij Judith, die ik al kende van de puppyklas.

Quand j’étais encore toute petite, CJ m’a promis qu’une fois grande, je pourrais faire une activité spéciale. Dès septembre 2007, le choix était tout à fait évident: pendant ma première Journée-Activités pour Border Terriers l’instructeur de pistage a dit que j’avais “le Nez”, et peu de temps après, nous sommes allés tous les trois prendre des leçons de pistage, auprès de Judith, que je connaissais déjà de l’école des chiots.

Ik vind speuren errug leuk, en het is helemaal niet moeilijk. We gaan met de auto naar een héél groot bos, en dan gaat Will zich verstoppen. Ik moet ‘m dan opsporen en dat wordt steeds makkelijker, want CJ en ik leren erg veel van Judith. De foto’s hieronder – dankjewel, Judith – zijn best leuk geworden, vind ik:

Le pistage, c’est super ! Et pas difficile du tout. En voiture, on va à une forêt ééénorme, et Will s’en va se cacher. Alors, c’est à moi de le retrouver, et ça devient de plus en plus facile, car CJ et moi, on apprend beaucoup des leçons de Judith. Les photos ci-dessous – merci, Judith – sont pas mal du tout, je trouve:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Bravo, Dana !!

P.S.

Will en ik hopen steeds dat Dana na het speuren echt uitgeteld is. Helaas is dat maar van korte duur. 😉 Ze is al (veel te) snel weer actief, alert en vol levenslust. Een echte terriër!

Will et moi espérons toujours que Dana sera épuisée après une heure de pistage. Ce n’est, hélas, que de courte durée. 😉  En moins de rien, elle est de nouveau active, alerte et pleine de joie de vivre. Un vraie terrier !

Border Terrier 02

7 Reacties

  1. Dat is heel knap van Dana en vergt ook energie van jou Corriejanne.
    Ik ben ook op een ochtend meegegaan en ben mij toen, na Will, gaan verstoppen.
    Héél knap van Dana en een dikke knuffel.

  2. Mooie foto’s. Ik vind het enorm knap wat honden allemaal kunnen. Dana is een energiek hondje 🙂

  3. Wat knap van je Dana! Ik mag misschien binnenkort ook naar school, samen met het vrouwtje. Ze heeft ons samen opgegeven bij de Hulphondenschool. Maar ik moet eerst nog getest worden. Tsss … alsof ze aan me twijfelen. Het idee alleen al!
    Collegiale poot van Boy en een knuffel van mijn vrouwtje Henny!

  4. Je confirme qu’elle a du nez ! Moi aussi je m’étais cachée lors d’une séance de pistage et elle m’a trouvée !

Geef een reactie

