• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Terug in de tijd (21) ~ Les bricoles d’antan (21)

 2010

Ooit worstelde ik met de vraag wat voorrang had: het verleden (bloggen, en vooral ook blog-achterstand inlopen) of het heden (mooie dingen maken). Wegens onwillige handen heb ik nu niet veel keus: wat meer bloggen dus maar.

Il y a eu un temps où je me creusais la tête pour trouver une réponse à la question de savoir à quoi donner la priorité: au passé (bloguer, et surtout rattraper mes retards) ou au présent (creér de belles choses). A cause de mains ‘récalcitrantes’, je n’ai plus vraiment le choix: il ne me reste donc qu’à bloguer un peu plus.

o – o – o – o – o

In 2010 heb ik heel wat gekraald, zoals dit swarovski-tennisarmbandje van januari 2010, gemaakt tijdens een HKC-meeting:

En 2010, j’ai perlé assez souvent, comme ce petit bracelet de tennis au swarovski de janvier 2010, fait pendant un meeting du HKC:

deze balletjesarmband, tijdens een HKC-bezoek aan Limited Edition:

ce bracelet à bouboules. pendant une visite-HKC à Limited Edition:

mijn eerste Ande-armband,  begonnen bij de HKC, en vervolgens in Amerika – wegens kralen te kort – uitgebreid met ‘rozet’, ook van Ande (Andrea Bánhalmi uit Hongarije):

mon premier bracelet-Ande, commencé au HKC, et pourvu aux Etats Unis – par manque de perles – d’une rosette, également d’après un schéma d’Ande (Andrea Bánhalmi de Hongrie):

daar afgemaakt:

terminé là-bas:

en met veel plezier gedragen:

et porté bien volontiers:

o – o – o – o – o

Het was zo’n leuk werkje, dat ik meteen begon aan een tweede:

Le travail me plaisant bien, j’ai commencé tout de suite un deuxième:

ook met rozet:

également avec une rosette:

die nog steeds niet af is, maar zó gaat-ie eruitzien:

toujours pas terminé, mais le résultat sera à peu près ainsi:

o – o – o – o – o

Toen overbuurjongetje Jesse werd geboren, heb ik deze zeepketting gemaakt, een beetje te laat, maar toch:

Quand Jesse, le petit garçon des voisins d’en face, est né, j’ai fait cette chaine de savon, un peu tard, mais pourtant:

      2010 04 30 Baby Jesse 03

Wist ik veel hoe duur die letterkralen waren!

Il est clair que je n’étais pas au courant du prix de ces perles àlettres!

o – o – o – o – o

Heel geschikt voor als je geen inspiratie hebt: op de Creabeurs in Rijswijk heb ik twee kant-en-klare pakketten gekocht; het resultaat:

Super pour les moments sans inspiration: au Salon Créatif à Rijswijk, j’ai acheté deux kits, dont voici les résultats:

o – o – o – o – o

Tijdens de mei-meeting van de HKC heb ik mijn eerste beaded bead gemaakt, de Lunabead van Mu:

Pendant le meeting-HKC de mai, j’ai fait ma première perle perlé, la Lunabead de Mu

                                  

In juni heb ik deze leuke knoopjes van Nancy via het CraftySwapForum, geswapt voor een tweede Lunabead:

En juin, grâce au CraftySwapForum,  j’ai swappé ces jolis boutons faits par Nancy pour une deuxième Lunabead:

 

Nancy

                     

o – o – o – o – o

In juni 2010 heeft Hennie ons tijdens de HKC-meeting geleerd te werken met rubberen ringetjes:

Pendant le meeting-HKC de juin 2010, Hennie nous a appris à travailler avec de petits anneaux en caoutchouc:

(Wordt vervolgd.)

[A suivre.]

6 Reacties

  1. O ja…. dat armbandje met rozetje weet ik nog wel… Die heb je afgemaakt toen we in Tucson waren! 😀
    Ik hoop dat je handen ‘het weer gaan doen’…. al is het alleen al om nog meer leuke kralenreisjesherinneringen erbij te maken 😉

    Sterkte!

  2. Wat mooi allemaal Corriejanne. Echt schitterend!!! Ik zie je op de atc dag en ik zal mijn agenda meenemen, dan kunnen wij misschien een afspraak maken. Dan komt mijn armband ook af. 🙂 (ik weet niet meer hoe het moet) 😦 Maar die zeepketting is ook erg leuk geworden.

    Sterkte met je handen, heel naar is dat.

    Liefs. Ri@ K

  3. Wat heb je veel prachtige dingen gemaakt! Vooral die rozetarmband vind ik een beauty!
    Ik weet hoe machteloos het voelt als je lijf voor jou beslist. Ik hoop dat het je lukt om terug te meppen!

Geef een reactie

