• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 37 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Dana The Movie (3)

Dana in Frankrijk/Engeland/Schotland (1)

Dana en France/Angleterre/Ecosse (1)

~  ~  ~  ~  ~  ~  ~   ~  ~  ~


“Eindelijk gaat Dana naar the land of her ancestors.” Dat kreeg ik steeds te horen, uitgesproken met een heel gekke r – zeker Schots. Hmmm. Natuurlijk gingen we niet vliegen (“Dat is niet leuk voor hondjes, Dana !” ) en met de boot zou ook veel logischer zijn, gewoon van IJmuiden naar Newcastle – ja, ik ben best wel goed in aardrijkskunde:

“Enfin, Dana va au land of her ancestors.” Cette phrase m’était répété plusieurs fois, prononcé avec un r bizarre – écossais, sans doute.  Hmmm. Naturellement, nous n’avons pas pris l’avion (“Ce n’est pas agréable pour les petits chiens, Dana !”) et prendre le bateau aurait également été bien plus logique, tout simplement d’IJmuiden à Newcastle – oui, je suis assez forte en géographie:

En dus gingen we een paar maanden geleden eerst een héél erg lang stuk rijden met de auto voordat we in Engeland aankwamen. Engeland ?? We gingen toch naar Schotland ?? Nou ja, je kunt het zelf zien hieronder. Van CJ moet ik nog wel even zeggen dat het filmpje best lang duurt, en in de twee langste stukken – Naar de trein en Plons ! – ben ik helemaal niet te zien ! Volgens CJ zijn die stukken leuk voor mensen die willen weten hoe dat nou gaat, met de autotrein onder het Kanaal door. Hmmm.

Il y a quelques mois, nous sommes donc partis en voiture pour un voyage bien long, avant d’arriver en Angleterre. Angleterre ?? Nous devions bien aller en Ecosse, n’est-ce pas ?? Enfin, vous le verrez bien ci-dessous. CJ m’a dit de vous prévenir parce que le film est assez long, et … dans les parties les plus longues – Naar de trein et Plons ! – je ne figure même pas !  Selon CJ, ces parties sont intéressantes pour ceux qui veulent savoir comment ça se passe, prendre le train pour passer sous la Manche. Hmmm. 

Heb je gezien hoe ik aan het begin angstig uit het autoraampje kijk, omdat CJ achterblijft ? Ze moest zeker weer eens een keer filmen. Nou ja ! Laten jullie me weer weten of je het filmpje leuk vindt ? Er komen er namelijk nog heel veel, want we zijn wel een maand van huis weg geweest, en ik heb errug veel beleefd. Tot gauw dus.

Een knuffel van Dana.

Avez-vous vu qu’au début, j’ai l’air inquiète en regardant par la fenêtre de la voiture parce que CJ ne vient pas avec nous ? Sans doute, c’était encore pour filmer. Enfin ! Vous me faites savoir ce que vous pensez de ce film ? C’est qu’il y en aura encore plein, car nous étions partis pour un mois entier, et il m’est passé plein d’aventures. Donc, à bientôt. 

Plein de caresses de Dana.

 

(Wordt vervolgd.)

[A suivre.]

4 Reacties

  1. Wat leuk Dana, je wordt nog eens beroemd! 😀
    En lief dat je van CJ op haar blog mag schrijven. 😉

  2. Wat leuk om te zien zeg! Hoe lang duurt zo’n oversteek nou nog? Was je niet bang in die lange, donkere tunnel?

    Oh zeg, wil je tegen CJ zeggen dat ik het heel lief van haar vind dat ze mij heeft “genomineerd” in de RAK-blogverloting van Nicollie?

  3. Dank je wel dat je op me gestemd hebt!! liefs, Nancy

  4. Altijd leuk die filmpjes van jou Dana 🙂 Keep ‘em coming 🙂

Geef een reactie

