• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Zpaghetti (1)

Máánden geleden (zie dit bericht) heb ik een “blauwe tas/mand om op te pimpen met Zpaghetti – voor een cadeautje” gekocht. Het plan was een rood-wit-blauwe tas met tulpen maken voor mijn Italiaanse vriendin Licia. Het is me zowaar gelukt 😉 de tas vijf maanden later 😳  af te hebben, zodat ik ‘m mee kon nemen naar Italië:

Il y a bien longtemps (voir ce message), j’ai acheté un “panier bleu à décorer avec du fil Zpaghetti – pour offrir en cadeau”. J’avais l’intention de faire un panier rouge-blanc-bleu avec des tulipes pour mon amie italienne Licia. Et, incroyable mais vrai ;), cinq mois plus tard 😳 , je l’ai effectivement terminé, si bien que j’ai pu l’emporter en Italië:

o – o – o – o – o

Ik had er geen patroon van, maar wel wat hulp bij, want van de mevrouw van Sieraden enzo mocht ik foto’s maken van een vergelijkbare tas:

Je n’avais pas de modèle, mais ce qui a été bien utile, c’est que la dame de Sieraden enzo m’a permis de faire des photos d’un panier semblable:

       

Great minds think alike:  Licia had ook twee tassen voor mij gemaakt – van geplastificeerd papier! Dit exemplaar is inmiddels onderweg naar een lief vriendinnetje:

Great minds think alike: Licia avait, elle aussi, fait deux sacs pour moi – en papier plastifié! Cet exemplaire est en route à une chère amie bricoleuse:

En sinds kort zit mijn mobieltje in een nieuw jasje:

Et depuis peu, mon portable se trouve tout à fait bien dans cet étui:

Merci beaucoup, Licia !

Gelukkig was Licia blij met haar tas/mand, evenals met de speldenkussenarmbanden die Nicole voor haar gemaakt had, én voor Mascia en Dania:

Heureusement, Licia était bien contente de son panier, tout comme des bracelets-coussin-à-épingles que Nicole avait fait pour elle, ainsi que pour Mascia et Dania:

Het vierde exemplaar was voor mij, maar dat heb ik ook weggegeven – ik weet niet meer aan wie… 😳  Licia kon het niet laten achter de naaimachine te gaan zitten, en zo heb ik er zelf ook weer eentje:

Le quatrième exemplaire était pour moi, mais je l’ai également offert en cadeau – je ne sais plus à qui… 😳 :  Licia n’a pu s’empêcher de se mettre à sa machine à coudre, et ainsi j’en ai de nouveau un pour moi toute seule:

o – o – o – o – o

(Ik heb nog lang niet alle Zpaghetti gebruikt, dus … wordt vervolgd.)

[Le stock de Zpaghetti est loin d’être épuisé, donc … à suivre.] 

8 Reacties

  1. Wat een wereld-idee zeg, zo’n Zpaghettig-tas! Je mobiel-tasje vind ik onwijs grappig, vooral door het herkenbare “papier”! Kun je dergelijk papier zelf maken, of is dat te koop? Ik ben ook dol op kipjes en haantjes. Op plaatjes en op m’n bord dan, want ik heb daarentegen een hartgrondige hekel aan het geluid van die beesten produceren! 😈 Zó’n gezanik vind ik dat! Dus vanzelf dat je speldenarmbandje bij mij ook wel weer heel erg in de smaak valt, want da’s een mooi geruisloos haantje. :mrgreen:

    • Licia had het idee ergens op internet gezien: gewoon papier, dat aan twee kanten beplakken met zelfklevend plastic (‘kaftpapier’) en dan onder de naaimachine (heb ik niet; kan ik niet) leggen om er iets moois van te maken. Ik vind het effect ook heel leuk én zo’n tasje is waterdicht. 😉

  2. Wat is je zpagettitas leuk geworden! De rest is ook erg leuk! En lief dat je een speldenkussenarmbandje terug hebt gehad. 🙂
    Ik kan sinds vanmiddag vertellen dat zo’n tas en mobielhoesje er in het echt ook erg leuk en schattig uitziet, hartstikke bedankt! Je bent een schat!! Ben er erg blij mee. 🙂

  3. E così lo spot è pronto per iniziare una produzione commerciale dei nostri lavori!
    Faremo una S.P.A., te e io?
    Grazie
    Licia

  4. Je crois bien que le quatrième exemplaire est ici ! 😉 Joli et utile !

Geef een reactie

