• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Breisels – Tombés de mes zaiguilles

Tussen alle bedrijven door – en met grote tussenpozen 😳 – heb ik ook het een en ander gebreid de laatste jaren.

Entretemps – et avec de longs intervalles 😳  – quelques créations sont tombées de mes zaiguilles.

 

In 2008 had ik van Dania deze mooie wol gekregen:

En 2008, Dania m’avait offert cette laine très jolie:

Paste goed bij dit kimonovest, vond ik – natuurlijk zonder die gestrikte ceintuur:

Allait bien avec ce gilet kimono, à mon avis – évidemment sans cette ceinture:

Zover was ik in januari 2009 … maar toen was de wol op !

J’en étais ici en janvier 2009 …  panne de laine !

Gelukkig kon Dania er nog een paar bollen bijkopen. Een poosje geleden was-ie af:

Heureusement, Dania a pu en acheter quelques pelotes. Il y a quelque temps, il était fini:

voorkant:

😳  Twee dingen: ik moet nu toch echt ernst gaan maken met afvallen 😳   én misschien maak ik ‘m nog wel wat langer; morgen maar eens overleggen met (brei)vriendin Ans.

😳  Deux choses: il est grand temps que je m’occupe sérieusement de perdre des kilos 😳   et il faudra peut-être le rallonger un peu; j’en parlerai demain avec ma tricopine Ans.

 

 

Dankzij knutselvriendin Ans (ja, dezelfde) is eindelijk ook mijn eerste trui af (begonnen in 2006 – met wol gekregen van Marina).

Dit moest ’t ongeveer worden:

Grâce a mon amie bricoleuse Ans (oui, la même), j’ai enfin terminé mon tout premier maillot (commencé en 2006 – avec de la laine offerte par Marina).

Voici le modèle:

proeflapje:

essai:

Zover was ik in september 2007, bij Licia en Franco:

J’en étais ici en septembre 2007, chez Licia et Franco:

Ik vind breien namelijk erg leuk, maar in elkaar zetten kan ik niet echt. Ik vind ‘m best leuk geworden.

C’est que tricoter me plaît beaucoup, mais je ne suis pas forte en ‘montage’. Voici le résultat:

Morgen ook maar eens aan Ans vragen hoe ik de hals wat minder diep kan maken. 🙂

Demander également à Ans demain, comment rendre le décolleté un peu moins profond. 😉

 

 

En ook met dit vestje (begonnen in 2007, toen ik nog een maatje minder had) heeft Ans me geholpen. ’t Is nog niet helemaal af, maar dat lukt misschien nog wel voordat het echt mooi weer wordt…

Avec ce gilet (commencé en 2007, quand je pesais encore un tout petit peu moins), Ans m’a également aidé. Le gilet n’est pas encore complètement fini, mais j’y arriverai peut-être avant qu’il fasse vraiment beau temps…

achterkant:  ~  vue de dos:

voorkant:  ~  devant

Bij nader inzien wordt ’t toch een truitje. Dus ik ben nu bezig een stuk ertussen te breien voor de voorkant.

Après d’amples délibérations, j’ai décidé d’en faire un maillot. Donc, maintenant je suis occupée à tricoter un morceau pour ajouter au devant.

 

Nog een ouwetje, bijna af:

Une dernière vieillotte, presque finie:

De wol is inmiddels ‘vervilt’ in de wasmachine:

La laine a entretemps été feutrée dans la machine à laver:

Nu nog ‘even’ voeren – helaas ook niet mijn sterkste punt …   En, vergis ik me nou, of is er eigenlijk nog steeds niks af ??  😳

Y a ‘plus qu’à’ mettre la doublure – malheureusement pas mon point fort non plus …  Et, j’espère me tromper, mais j’ai peur qu’au fond rien n’est vraiment fini !!  😳

{Wordt vervolgd.}

[A suivre.]

9 Reacties

  1. Leuk! Je bent druk aan het breien! 🙂

  2. Vrouwke, de hals van de tweede trui is juist perfect! Perfect voor 1 van de uitbundige colliers die je maakt…. die staan dan juist zo mooi!
    Ik zou het lekker zo houden en er een mooi collier bij maken 😉

  3. Miranda haalt me de woorden uit de mond! Je hebt een geweldig decolleté, niks mis mee! Een pracht van een collier erbij en je bent een plaatje! Niks aan doen!

  4. Wat een mooie dingen heb je gemaakt. En net wat hierboven al gezegd is, gewoon zo laten met een mooie ketting erbij.

    Groetjes, Ri@ K.

    • Die ketting komt er … over niet al te lange tijd, hoop ik.
      Toch ga ik eerst nog iets veranderen aan de trui. Als het allemaal af is – en mijzelf kennende, kan dat nog wel even duren – komen er natuurlijk weer foto’s.

  5. Je me souviens de tous ces ouvrages ! Tu m’avais montré le kimono en cours à Crufts , je crois ! Très jolie laine !
    Je trouve que le décolleté te va très bien ! Will ne dira pas le contraire ! 😉
    Tu as bien avancé dans tous tes encours ! Tu peux en commencer d’autres ….. 😉

  6. Wat leuk en toevallig, ik heb al een paar dagen dit ‘mailtje’ staan om op te reageren! Vind het zo leuk je te zien op al die foto’s! Ik heb ook veel gebreid, maar geen truien hoor, jeetje, wat knap! De tas vind ik ook super!!! Fijne week nog, liefs, Nancy

Geef een reactie

