• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Terug in de tijd (12) ~ Les bricoles d’antan (12)

Héél voorzichtig begin ik mijn achterstanden in te lopen…  Met de volgende creaties is het kralenjaar 2007 afgerond. 😉

Petit à petit, je commence à rattraper mes retards… Les créations suivantes terminent l’année-perles 2007. 😉

Nieuwe trui, nieuwe ketting, mei 2007:

Maillot neuf, collier neuf, mai 2007:

Eindelijk is het ervan gekomen de peyote-ketting, waar ik al een paar jaar eerder aan begonnen was – tijdens een workshop armband, af te maken:

Enfin, j’ai réussi à terminer le collier-peyote commencé quelques années plus tôt:

Ketting voor onze strijkmevrouw, die zelf een eerder gemaakte ketting had uitgekozen, maar dan in geel:

Collier fait pour notre repasseuse, qui a choisi elle-même un collier fait avant, mais cette fois en jaune:

Ketting en setje Dutch spiral:

Collier et parure Dutch spiral:

Zo’n halve eeuw geleden verscheen Nelson Mandela in traditioneel kostuurm voor de rechter. Deze ketting heb ik gemaakt naar aanleiding een zwart-witfoto in een kralenboek, met de bonte kraaltjes die kralenvriendin Mayra voor mij had meegebracht uit Frankrijk:

Il y a environ un demi-siècle, Nelson Mandela a comparu devant le tribunal en costume traditionnel. Ce collier est basé sur une photo noir et blanc dans un livre de perles, et est fait avec les rocailles multicolores que mon amie perleuse Mayra m’avait apportées de France:

(Wordt vervolgd.)

[A suivre.]

Eén reactie

  1. Vind het knap dat je met terugwerkende kracht je blog bijwerkt…. ik denk dat ik het meeste al vergeten zou zijn.
    Enne…. leuk idee, de ketting met die trui 😉

Geef een reactie

