• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Wat ligt er bij jou op je kralentafel? (2) ~ Qu’y a-t-il sur ta table de perles? (2)

Gisteren las ik een heel leuk bericht op het blog van Miranda, waarin zij uitgebreid beschrijft wat er allemaal op haar werktafel annex eettafel ligt. Zij is van plan daar een vaste rubriek van te maken op haar blog … en ik volg graag haar voorbeeld. Bovendien ga ik haar – op haar blog – voorstellen er een soort estafette van te maken. Vandaar de (2) achter de titel hierboven; bij Miranda kun je immers ‘Wat ligt er bij jou op je kralentafel (1) vinden. 😉

[Hier, j’ai lu un message intéressant dans le blog de Miranda, où elle décrit en détail tout ce qui se trouve sur sa table de travail … servant normalement de table à manger. Elle compte en faire une rubrique permanente sur son blog … et c’est avec plaisir que je suis son exemple. En outre, je lui proposerai – sur son blog à elle – d’en faire une espèce d’estafette. D’où le (2) derrière le titre ci-dessus, puisque c’est chez Miranda que se trouve ‘Qu’y a-t-il sur ta table de perles? (1)’ .  😉 ]

Ook bij mij fungeert de eettafel nog als werktafel, maar … terwijl ik zit te werken, zie ik metselaars en andere bouwvakkers die hard bezig zijn met een aanbouw aan ons huis: mijn toekomstige kralenkamertje !! Het schiet inmiddels lekker op:

[Chez moi, c’est pareil: la table à manger me sert de table de travail, mais … en travaillant, je vois les maçons et les autres ouvriers qui travaillent dur à la contruction d’une annexe: ma future chambre à perler !! Qui avance bien, d’ailleurs:]

Terug naar de eetkamer: wat ligt er op dit moment op  mijn kralentafel?

[Retournons à la salle à manger: qu’est-ce qui se trouve actuellement sur ma table de travail?]

Allereerst mijn wire-breierspullen met uitprobeersels om mijn cabochonketting af te maken:

[Tout d’abord, mes matériaux et mon matériel pour le ‘Viking Knit’, ainsi que des essais que j’ai faits pour la finition de mon collier-cabochons:]

Door het wire-breien kwam ik op het idee dit te combineren met de beaded bead die ik onlangs heb gemaakt:

[En faisant du Viking Knit, j’ai eu l’idée de le combiner avec la perle perlée que j’ai faite l’autre jour:]

Dat kon nog weleens leuk worden, alleen is de kleurencombinatie nog niet in orde, dus dat betekent dat ik een ketting wil gaan wire-breien met gouddraad en/of beaded balls ga maken in andere kleuren.

[Cela risque d’avoir un résultat pas mal, seulement la combinaison des couleurs ne me plaît pas, donc soit je ‘tricoterai’ un collier avec du fil doré, soit je ferai des perles perlées en d’autres couleurs.]

Ik slaag er maar zelden in met één project tegelijk bezig te zijn. Ideaal om ‘even’ tussendoor te doen: een kit bestaande uit alle kralen + benodigdheden voor een ‘kreukelketting’, die inmiddels bijna klaar is:

[Ce n’est que rarement que je réussis à être occupé d’un seul projet à la fois. Mais … j’ai trouvé le truc idéal pour faire ‘en passant’: un kit qui se compose de toutes les perles et accessoires qu’il faut pour faire un collier, presque fini d’ailleurs:]

Wat ook nog steeds op de tafel ligt  😳  zijn twee cadeautjes die ik vorige week heb gekregen van een lief kralenvriendinnetje:  twee schattige zelfgemaakte gepersonaliseerde (!)  Tea Wallets:

[Et ce n’est pas tout: sur la table, il y a également  😳  deux cadeaux qu’une amie-perleuse m’a offerts la semaine dernière: deux adorables ‘Tea Wallets’  personnalisés (!) qu’elle a faits elle-même:]

Ik geef het kralentafelestafettestokje graag door aan Nicole, want Miranda en ik zijn benieuwd: Wat ligt er bij jou op je kralentafel?  😉

[C’est avec beaucoup de plaisir que je passe le témoin (d’estafette) à Nicole, car Miranda et moi son curieuses de savoir: Qu’y a-t-il sur ta table de perles? 😉

8 Reacties

  1. Hé… wat een leuk idee om er een estafette van te maken! 8) Coooll!
    En wat ben jij lekker productief zeg! Neem de hele handel maar lekker mee, bij onze volgende afspraak, kan ik het gelijk in het echt bekijken.

    En wat leuk dat ik een foto van je aanbouw zie… wilde er al naar vragen per mail ofzo, maar dat hoeft nu niet meer 😉
    Ziet er geweldig uit! Top!
    Ben er helemaal jaloers op 😛 …. maar wie weet heb ik over 10 jaar ook een aanbouw voor mijn kralen 😉

    Spreek je gauw weer!
    Toedels!

  2. Ciao Corriejanne,
    mi piacerebbe leggere questo post ma (per ora) non parlo l’olandese…
    E’ possibile avere una traduzione?
    Grazie, grazie
    Alessandro

  3. Oeh, die aanbouw ziet er errug leuk uit! 😀 Kan me al helemaal indenken dat je daar lekker zit te kralen! 🙂
    Mag ik dan komen helpen met inrichten? hihi…
    En bedankt voor het stokje! Ik heb hem gevangen 😉 en zal morgen eens een foto maken van mijn kralenkamertje. 😀

  4. Ecco fatto, Alessandro ! 😉

  5. Grazie, grazie grazie.
    Baci,baci, baci!!!!!!!!!!

  6. Ta future pièce à perler avance très bien !! Elle va être pratique et tu auras de la bonne lumière pour travailler !

  7. Ik had ook foto’s gemaakt van mijn actieve kralenprojectjes, supergrappig 😛

  8. Hoi, ik ben je tegengekomen op het Craftyforum, leuk! En via Nicole heb ik ook het stokje gekregen! Wat een mooie kreukelketting zeg!!! Succes met de ‘aanbouw’, wordt vast prachtig!! Groetjes, Nancy

Geef een reactie

