• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 37 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

2006 Terug in de tijd (3) ~ Les bricoles d’antan (3)

In de loop van 2005 leerde ik ook internet kennen, dat wil zeggen wat kralen en sieraden betreft. Er bleken zelfs forums te zijn, speciaal voor sieradenmaaksters (en een enkele -maker 🙂 ). En die forums organiseerden meetings, wedstrijden en swaps.  Een van de eerste meetings waar ik met kralenvriendin Mayra naar toe ben gegaan, werd georganiseerd door het Kralenforum en vond plaats op 13 april 2006. Daar kon je ook verschillende workshops volgen:

[Au courant de 2005, j’ai également connu l’internet, c’est-à-dire pour ce qui est des perles et des bijoux. J’ai même découvert des forums, spécialement pour perleuses (et perleurs très rares 😉 ).  Et ces forums organisaient des meetings, des concours et des swaps. L’un des premiers meetings où je suis allée avec mon amie perleuse Mayra, a été organisé par le Kralenforum et a eu lieu le 13 avril 2006. On y a pu participer à plusieurs ateliers:]

ar

In september 2006 organiseerde Kralenforumlid Wendy een (forum)meeting bij haar thuis in Vianen, speciaal gewijd aan het werken met cabochons, mede dankzij ‘experts’ Frieda en Anna. Daar leerde ik ook Nicole (persoonlijk)  kennen, die zo omstreeks die tijd een hanger-swap had georganiseerd op het Sieradenforum.

[En septembre 2006, Wendy, une des membres du Kralenforum, a organisé un meeting chez elle à Vianen, où on a pu apprendre à travailler avec des cabochons,surtout grâce aux ‘experts’ Frieda et Anna. C’est là que j’ai également fait la connaissance (personnelle) de ma chère amie-perleuse, Nicole, qui avait organisé un swap-pendentifs au Sieradenforum.]

Ik had gekozen voor een Tiffany-hanger:

[Pour ce swap, j’avais fait un pendentif-Tiffany:]

En dit zijn de hangers van alle deelnemers (het exemplaar linksboven is bij mij terechtgekomen):

[Et voici les pendentifs de toutes les participantes (je suis désormais la propiétaire heureuse de celui d’en haut à gauche):]

Wat de cabochons betreft, daar heb ik mij uiteindelijk pas drie jaar later echt aan gewaagd. 😉  Maar gezellig was de meeting wel, niet alleen binnen:

[Quant aux cabochons, ce n’est que trois ans plus tard que je m’y suis vraiment mise. 🙂  Mais l’ambiance du meeting était très bonne, non seulement dedans:]

maar ook buiten, waar cabochon-experts Frieda en Anna druk overlegden:

[mais aussi dehors, où les experts des cabochons, Frieda et Anna, se consultaient:]

Kortom, een geslaagde dag !

[Enfin brèf, une journée bien réussie !]

(Wordt vervolgd)

[A suivre]

3 Reacties

  1. Aah, wat leuk… sweet memories… 😉
    Maareh, moest ik ook op de foto? Hmmm… 😉 (hihi)

  2. Ohhh… nou zeg… hoewel ik er toen niet bij was, herleven voor mij ook wat oude herinneringen… Zie toch heel wat bekende gezichtjes! 🙂 Leuk!

  3. Hey, ik zie mijn arm op de tweede foto 😛 toen had ik nog een fotokokertjes systeem. Inmiddels ben ik trouwens een armband aan het haken met de kralen die ik voor die workshop had gekocht.

Geef een reactie

