• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 37 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

2005 Terug in de tijd (2) ~ Les bricoles d’antan (2)

Tja, dat krijg je als je zo’n achterstand hebt met foto’s ‘plakken’:  toen ik aan 2006 wilde beginnen, kwam ik nog 12 foto’s tegen van 2005. Die dus maar eerst. 😉

[Eh oui, voici ce qui arrive quand on a un tel retard pour ‘coller’ des photos: lorsque j’ai voulu me mettre à 2006, j’ai retrouvé 12 photos de 2005. Ceux-ci d’abord, alors. ;)]

Vanaf het eerste begin heb ik veel geleerd van kralenvriendin Mayra, waaronder ‘koordkettingen’:

[Dès le début, mon amie-perleuse Mayra m’a appris plusieurs techniques, parmi lesquelles les ‘colliers-galons’:]

Ik  begon ook niet alleen kralen, maar ook boeken te kopen. In één ervan vond ik een patroon van een geweven ketting. Nieuwe bloes gekocht, de juiste kleuren kraaltjes erbij gezocht en voilà:

[Je me suis mise en outre à acheter non seulement des perles, mais encore des livres. Dans un de ces livres, j’ai trouvé le modèle d’un collier tissé. Blouse nouvelle, rocailles assorties et voilá:]

Bij een tijdschriftabonnement had mijn moeder een ketting gekregen, met een aantal amethysten erin. Ze vond de ketting niet zo mooi, en ik heb er toen twee van gemaakt: voor ons allebei eentje:

[Avec un abonnement à un magazine, ma mère a reçu un collier contenant plusieurs améthystes. Elle n’aimait pas tellement le collier, donc j’en ai fait deux: un pour chacune de nous deux:]

Ook geleerd van Mayra: de ‘Dutch Spiral’. Dit setje is inmiddels verhuisd naar Haarlem, naar mijn tante Jannie, die het had uitgekozen als cadeautje voor haar 80e verjaardag:

[Une technique que m’a appris Mayra: ‘Dutch Spiral’. Cette parure a déménagé à Haarlem, à ma tante Jannie, qui l’avait choisie comme cadeau pour son 80-ième anniversaire:]

Van een patroon van Mayra, die heel veel van dit soort ‘kantwerk’-kettingen heeft gemaakt:

[D’après un schéma de Mayra, qui a fait un grand nombre de ces ‘colliers-dentelle’:]

Nog even laten zien dat de ketting uit de vorige Terug-in-de-tijd-post erg mooi valt:

[Le collier du message ‘Les bricoles d’antan (1) se porte très bien:]

En tot slot twee cadeautjes voor vriendin Leonie:

[Et finalement, deux cadeaux pour mon amie Leonie:]

(Wordt vervolgd)

[A suivre]

Geef een reactie

