• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Mijn eerste cabochonarmband ~ Mon premier bracelet à cabochons

Sinds 25 september ben ik bezig geweest met mijn eerste ‘cabochon-armband’.

[Le 25 septembre dernier, j’ai commencé mon premier ‘bracelet-cabochon’.]

Dit zijn de materialen, uiterst smaak- en liefdevol bij elkaar gezocht door mijn kralenvriendin Miranda, die mij de kunst heeft geleerd:

[Voici tout le nécessaire, sélectionné avec plein de bon goût et d’amour, par mon amie perleuse, Miranda, qui m’a appris l’art de broder avec des perles:]

En zo zag mijn werkje eruit aan het einde van de dag:

[Et voici mon petit ouvrage à la fin de la journée:]

Het is zo leuk om te doen, dat ik de volgende dag meteen doorgegaan ben. Toen ik een stukje op weg was, kon ik ’t niet laten een soort ‘ontwerpje’ neer te leggen:

[C’est tellement chouette à faire, que j’ai continué le lendemain. Ce faisant, je n’ai pu m’empêcher de créer une sorte de ‘plan’:]

Zover was ik de volgende avond gekomen:  ~  [Le soir apres, j’en étais ici:]

Het is uiteindelijk een eenvoudiger ontwerp geworden:

[Finalement, j’ai choisi pour un dessin plus simple:]

Stapje voor stapje verder:   [Ça avance petit à petit:]

Weer twee:  [Et deux de plus:]

Op 18 oktober zag de armband er zo uit:   ~  [Le 18 octobre:]

En een maandje later:  ~ [Le 17 novembre:]

En zover was ik gekomen op 28 november:   ~  [J’en étais ici le 28 novembre:]

En inmiddels
– zijn er allerlei ‘versieringen’ op geborduurd
– is de stiff stuff (zo heet dat witte spul) op maat geknipt (doodeng, vond ik dat !!) en op de koperen armband (zie hierboven) geplakt
– is de suède op maat geknipt en aan de binnenkant van de armband geplakt
– is de afwerking (kraaltjes langs de randen) klaar

Entretemps

–  toutes sortes de décorations ont été brodées sur le stiff stuff (ainsi s’appelle la matière blanche)

–  le stiff stuff a été coupé sur mesure (effrayant comme tout !) et recollé sur le bracelet en cuivre

–  la suédine a été coupé sur mesure et recollé sur l’intérieur du bracelet

–  la finition (des perles sur les bords) a été réalisé

Het resultaat:   ~ [Le résultat:]

Een ding weet ik zeker: dit is niet mijn laatste cabochon-creatie !  😉

[Et si je suis sûre d’une chose, c’est que ce ne sera pas ma dernière création cabochon!  ;)]

5 Reacties

  1. Wat is het toch een geweldig mooie armband geworden! 😀 Ik ben trots op je! 😉
    Knuf!

  2. E’ un capolavoro! Bravissima Corriejanne.
    Mai visto un oggetto così raffinato, nella forma, nel colore e nelle parti e in un insieme armonico, fin dal tempo dei Bizantini!
    Un tir pieno di complimenti!
    Licia

  3. Het is echt SUPER MOOI geworden.
    Ik hoop het snel eens in het echt te bewonderen.

    Groetjes, RI@

  4. v’et une pure merveille
    félicitation pour ce ravissant travail

  5. Supermooi, ook geweldig de tussenfases te zien!

Geef een reactie

