• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Nieuwe hobby ~ Nouveau loisir créatif (1)

Het nieuwe jaar is meteen goed begonnen. Alhoewel … Ik heb er (alweer 😳 ) een nieuwe hobby bij. Een paar maanden geleden had ik er al eens over nagedacht en wat informatie opgezocht, en inmiddels ben ik bang dat ik verslaafd aan het raken ben. De boosdoener? ATC’s.

[Le nouvel an a commencé bien. Quoique … J’ai ‘adopté’ (encore 😳 ) un nouveau loisir créatif. Il y a quelques mois, j’y avais déjà réfléchi et cherché quelques renseignements, et maintenant j’ai peur d’être en train de devenir droguée. A qui la faute? Aux ATCs.]

ATC’s of Artist Trading Cards zijn tweedimensionale kunstwerkjes van 6,4 bij 8,9 centimeter (= 2,5 x 3,5 inch), die niet bedoeld zijn om te verkopen of zelf te houden, maar om te ruilen, bijvoorbeeld via internet. De ATC atc_logo.gif, dus inclusief het ruilprincipe, is bedacht in 1996 door de Zwitserse kunstenaar M. Vançi Stirnemann. Sindsdien zijn er over de gehele wereld vele ATC-shows, -tentoonstellingen, -ruilsessies en -swaps georganiseerd, ATC-groepen opgericht en sinds een paar jaar is er bovendien een speciaal ATC-tijdschrift: ATC Quarterly

[Les ATCs ou Artist Trading Cards sont des petites oeuvres d’art de 6,4 sur 8,9 centimètres (= 2,5 x 3,5 inch) , qui n’ont pas été créées pour être vendues ou gardées, mais pour échanger, par exemple sur l’internet. L’ATC, le principe d’échange y compris, a été inventé en 1996, par l’artiste suisse M. Vançi Stirnemann. Depuis, dans le monde entier, nombre de présentationss, d’expositions, de bourses d’échange et de swaps d’ATCs ont été organisés, des groupes et des forums-ATC ont été fondés, et depuis quelques années, il y a également un magazine-ATC: ATC Quarterly.]

Voor mij is het allemaal begonnen met mijn vriendin Nicole, die mij twee ATC’s cadeau deed

nicole-01.jpg nicole-02.jpg

en die vervolgens op het Sieradenforum zulke enthousiaste verhalen vertelde over ATC’s maken, dat verschillende sieradenmaaksters werden besmet met het ATC-virus, en er een levendige ruilhandel ontstond. Ik wilde natuurlijk graag meedoen, maar terwijl sommigen binnen de kortste keren trots hun eerstelingen konden laten zien, was ik nog bezig met de voorbereidingen: knutselkarton opzoeken start-01.jpg, een enorme stapel kaartjes snijden start-04.jpg, knutselaria een beetje ordenen , en meer van dat soort uiterst nuttige activiteiten, waarvan het resultaat helaas niet direct zichtbaar is. Bovendien vond ik het erg nodig eerst ook nog uitgebreid te gaan shoppen en allerlei onmisbare attributen aan te schaffen, zoals stempelkussens, stickers, papier, stempels enz. enz.start-03.jpg start-02.jpg

[Pour moi, tout a commencé avec mon amie Nicole, qui m’a fait cadeau de deux ATCs et qui, ensuite, en a parlé au Sieradenforum avec tant d’enthousiasme que plusieurs perleuses ont été contaminées par le virus-ATC, et le résultat a été un commerce d’échange florissant. Naturellement, j’avais bien envie de participer, mais lorsque d’autres présentaient avec fierté leurs premières créations, moi, j’étais encore au beau milieu des préparatifs: chercher mes papier et mon carton de bricolage, couper un tas de petites cartes, ranger tant soit peu mes bricoles, et d’autres activités extrêmement utiles, dont le résultat n’est malheureusement pas tout de suite visible (ni présentable !) En outre, j’étais persuadée d’avoir vraiment besoin de faire pleinement du shopping pour me procurer plein de trucs indispensables, tels que des tampons, de l’encre à tampon, du papier à bricoler, des autocollants etc. etc.]

(Wordt vervolgd)

[A suivre]

 

 

 

Eén reactie

  1. Hoi Corriejanne,

    Wat leuk om zoveel nieuwe stukjes te lezen op je blog en dan -tot mijn verbazing- ook nog eens een foto van mijn ATC’s tegen te komen! Ik voel me vereerd. 😉

    Heb je inmiddels al tijd gehad om ATC’s te maken? Ik wil graag met je ruilen!!

    Liefs,
    Nicole

Geef een reactie

