• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Nog een paar knutselwerkjes van 2003 ~ D’autres bricoles de 2003

Samen met mijn schoonzusje Nel heb ik begin 2003 voor ’t eerst een knutselworkshop gevolgd, met als resultaat van mijn noeste arbeid – iedereen bleek ontzettend handig te zijn en lekker op te schieten, maar ik moest er als beginneling echt aan trekken ! – een heus lentestoeltje.

stoeltjevoorjaar2003.jpg

[Début 2003 et pour la première fois de ma vie, je suis allée, avec ma belle-soeur Nel, à un atelier créatif. Le résultat de mon travail assidu – toutes les autres étaient on ne peut plus habiles et avançaient fort bien, mais débutante, je devais vraiment m’appliquer – était un veritable petite chaise de printemps.]

Sindsdien is het een zomer- en een kerststoeltje geweest, en inmiddels staat het alweer een hele tijd zó in een hoekje van de tuin: stoeltjedec2007.jpg

[Depuis, elle a été chaise d’été et chaise de Noël, et à présent, ça fait un bon moment qu’elle se trouve abandonnée dans un petit coin du jardin:]

‘k Moet er dus nodig weer eens wat aan doen !

[Grand temps que je m’en occupe de nouveau !]

Toch smaakte het naar meer, en in datzelfde jaar deed ik nog twee workshops, de eerste tijdens de KreaDoe – alweer een eerste keer voor mij – waar ik leerde werken met de textielverharder Paverpol.

paverpolbeeld2.jpg

[N’empêche que ça avait un goût de revenez-y, et la même année, j’ai fait deux autres ateliers créatifs, le premier pendant le salon KreaDoe – une autre première fois pour moi – où j’ai appris à travailler avec Paverpol, un durcisseur pour tissu.]

 

 

En vervolgens, zo tegen de kerstdagen, nogmaals een ‘groenworkshop’ met Nel:

Et ensuite, vers les fêtes de fin d’année, de nouveau un ‘atelier vert’ avec Nel:

kerststalraam2003.jpg

Een andere nieuwe hobby die ik ontdekte, was 3D-(kerst)kaarten maken:

[Un autre loisir créatif nouveau que j’ai découvert alors, c’était faire des cartes 3D (de Noël):]

kerstkaarten2003-01.jpg

kerstkaarten2003-02.jpg kerstkaarten2003-06.jpg kerstkaarten2003-04.jpg kerstkaarten2003-05.jpg kerstkaarten2003-03.jpg

kerstkaartgestempeld.jpg

Knippen en plakken bleek erg rustgevend te zijn. Dat heb ik in de jaren daarna dus nog vaak gedaan 😉

[Découpage et collage se sont avéres très relaxants. Pendant les années suivantes, je l’ai donc encore fait bien souvent ;-)]

3d-kaart-2004-01.jpg                3d-kaart-2004-02.jpg

3 Reacties

  1. Gefeliciteerd Corriejanne!

    Enne, ook gefeliciteerd met je laatste (nieuwe) hobby! 😉 Gezellig!

  2. Ahem, oeps… bovenstaande reactie moest eigenlijk onder “De Balans”. Nou ja, dan zet ik hem daar nog maar een keer. 😉 Kun je niet zeggen dat ik niet reageer, zomaar 3 berichtjes in 1 keer (hee, dat rijmt!) hihi…

  3. Pauvre petite chaise !!!!!!!!! Fais quelque chose C J !!!Pas mal , les cartes ……………..

Geef een reactie

