• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Tiffany (vervolg) ~ Tiffany (suite)

Ook in 2003 heb ik het een en ander getiffanyd. Allereerst sneeuwklokjes en een paaskrans.

[En 2003, j’ai continué à faire du Tiffany. Tout d’abord des perce-neige et une couronne de Pâques.]

sneeuwklokjes2r2.jpg

schaapjes1r2.jpg

In opdracht – bij de Delftse glazenier – dit setje (mijn eerste zelfgemaakte sieraden):

[Sur commande – chez le vitrier à Delft – cette parure (les tout premiers bijoux que j’ai crées):]

bijousetjefransr2.jpg

In de tuin van mijn ouderlijk huis stond al jaren de houten molen van mijn vader. Toen-ie van narigheid echt uit elkaar viel, heeft mijn moeder alleen de ruitjes bewaard. Voor haar verjaardag heb ik daar een raamhanger van gemaakt. De vijf tulpen symboliseren ons gezin.

[Dans le jardin de ma maison paternelle, se trouvait depuis de longues années le petit moulin en bois de mon père. Quand ce moulin a fini par s’écrouler définitivement, ma mère n’en a gardé que les vitres. Pour son anniversaire, j’en ai fait ce pendentif qui, depuis, se trouve devant sa fenêtre. Les cinq tulipes symbolisent notre famille.]

molenbodegravenr2.jpg

Ten slotte heb ik eind 2003 vrienden en familieleden ‘verblijd’ met een engeltje (voor in de kerstboom).

[Fin 2003, j’ai fait cadeau à plusieurs amis et parents d’un ange (pour l’arbre de Noël).

engeltjer2.jpg engeltjes2r2.jpg engeltjes1r2.jpg

 

 

4 Reacties

  1. De schaapjes en sneeuwklokjes zijn echt superschattig!

    Liefs,
    Nicole

  2. J’ai eu la chance de voir quelques unes de ces créations en vrai et elles sont vraiment très réussies !J’adore les perce-neige, magnifiques au bord d’une fenêtre !

  3. Heb je die sneeuwklokjes zelf gemaakt? Wat een wondertjes. Ze vielen me meteen op.

    Liefs,
    Renée

  4. De sneeuwklokjes zijn prachtig! Zijn ze te koop?
    Groetjes van Elma

Geef een reactie

