• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Creatieve frutsels eind 2002 ~ Quelques bricoles de fin 2002

Deze lepeltjes zijn gemaakt in het voorjaar van 2002. ~ Ces petites cuillères datent du printemps 2002.

lepeltjes2r.jpg

Ter herinnering aan onze gulden, waarvan vier varianten in omloop waren bij de introductie van de euro.

[En souvenir de notre florin, dont quatre variantes circulaient lors de l’introduction de l’euro.]

In augustus 2002 maakte ik voor het eerst kennis met Fimo. Deze trol is het resultaat.

[En août 2002, j’ai fait la connaissance de la Fimo. Ce troll en est le résultat.]

trol2002.jpg

Een maand later ‘maakte’ ik deze vaas, en daarna nog driemaal, want de vaas bleek een gewild cadeautje.

[Un mois plus tard, j’ai ‘fait’ ce vase, et ensuite encore trois fois, car le vase s’est trouvé un petit cadeau demandé.]

vaaskersenbloesem1r2002.jpg vaaskersenbloesemmarinar2003.jpg

Schilderen leek me ook wel wat, en ik begon ‘eenvoudig’, met het naschilderen van ‘La Petite Parisienne’, een fragment van een fresco uit het paleis van Knossos, Kreta, uit de 15e eeuw v.C., op een in gips gegoten stuk muur, gemaakt met behulp van een kant-en-klare mal.

[La peinture m’attirait également, et j’ai commencé par quelque chose de ‘simple’, en copiant ‘La Petite Parisienne’, fragment d’une fresque du palais de Knossos, Crète, datant du 15me siècle avant J.C., sur un pan de mur en plâtre, créé à l’aide d’une moule toute faite.]

laparisiennekretaorigineelr.jpg >>>>>>>> laparisiennekretar2002.jpg

Op aanraden van mijn man, die mij ‘motorisch gestoord’ vond, ben ik teken- en schilderles gaan nemen. Eerst heb ik bij Het Koorenhuis in Den Haag de basiscursus tekenen en schilderen gevolgd en daarna een cursus voor gevorderden.

[Comme mon mari m’avait dit que j’avais une motorique très pauvre, je me suis décidée à prendre des leçons de dessin et de peinture. Pendant un semestre, j’ai suivi un cours de base et ensuite un cours pour les plus avancés.]

Een paar voorbeelden: ~ Quelques exemples:

koorenhuis01.jpg koorenhuis02.jpg

koorenhuis03.jpg d’après ce modèle: koorenhuis03a.jpg koorenhuis03b.jpg koorenhuis03c.jpg

koorenhuis04.jpg koorenhuis05.jpg koorenhuis06.jpg

koorenhuis07.jpg koorenhuis08.jpg koorenhuis09.jpg

koorenhuis10.jpg koorenhuis11.jpg koorenhuis13.jpg koorenhuis14.jpg

koorenhuis17.jpg koorenhuis16.jpg

koorenhuis15a.jpg koorenhuis15.jpg

Eén reactie

  1. Superbes créations, beaucoup de talent dans toutes les technique!

Geef een reactie

