• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 37 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Onvoorwaardelijk ~ Inconditionnellement

Kan ik geven zonder er iets voor terug te verlangen, liefhebben zonder voorwaarden te stellen? Omdat ik weet hoe mateloos mijn behoefte aan menselijke erkenning en genegenheid is, weet ik heel goed dat dit een levenslange worsteling zal zijn.

(Bron: Henri Nouwen (2003), Eindelijk thuis. Gedachten bij Rembrandts ‘De terugkeer van de verloren zoon’; http://www.nouwen.org/nl/index.php3 )

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

[Suis-je capable de donner sans rien demander en retour, d’aimer sans poser des conditions? Sachant que j’ai infiniment besoin de l’approbation et de l’amour d’autrui, je sais très bien que ce sera une lutte qui durera toute ma vie.

(Source: Henri Nouwen (2003), Le retour de l’enfant prodigue (Bellarmin 95); http://www.nouwen.org/fr/ )]

Geef een reactie

