• Noteer je e-mailadres om je te abonneren op mijn blog.

    Doe mee met 38 andere volgers

  • Pagina’s

  • Meest recente berichten

  • Archief

  • Dana

  • Forums

  • Hobby

  • Sieraden ~ Bijoux

  • Meta

  • Feedjit Live Blog Stats

  • Bezoekers

Corneille

Begin 2002 las ik over een workshop porseleinschilderen in maart van dat jaar. Dat leek me leuk, en ik besloot mijn moeder en mij ervoor op te geven. Helaas was ik net te laat: de workshop was al volgeboekt. Mijn moeder was erg enthousiast bij het vooruitzicht, dus ik moest een list verzinnen. Talens bleek een setje porseleinverf voor beginners te hebben, en bij Xenos vond ik meer dan genoeg goedkoop porselein. Samen met een vriendin hebben we een dolle dag gehad. Geïnspireerd door Corneille 😉 , heb ik dit servies gemaakt:

Servies Corneille

[Début 2002, j’ai lu l’annonce d’un atelier de peinture sur porcelaine en mars de cette année. Comme cela me disait, j’ai décidé d’inscrire ma mère et moi. Hélas, j’étais trop tard: on n’acceptait plus d’inscription. Ma mère étant très enthousiaste à la seule perspective, j’ai dû inventer un stratagème. Il s’est trouvé qu’il existe des jeux de peinture pour porcelaine destinée aux débutants, et chez Xenos, j’ai trouvé plein de porcelaine bon marché. Avec une amie, on a eu une journée formidable. Inspirée par Corneille (le peintre hollandais !), j’ai fait ce service.]

Omdat ik porseleinschilderen wel een leuk werkje vond, heb ik mij er in het voorjaar van 2003 nogmaals aan ‘bezondigd’:

BakjeJugendstil1 BordJugendstil BakjeJugendstil2

[Comme ça me plaisait de peindre sur porcelaine, je m’en suis rendue coupable de nouveau au printemps de 2003.]

2 Reacties

  1. J’adore ton service, il est tres coloré !! mais ma preference va aux pots avec les femmes peintes ! une merveille !

  2. Comme Chalita, ces petits pots blancs sont vraiment superbes !

Geef een reactie

